Gå til hovedinnhold
Alle samlingerSjåførapp "Courier"
Hvordan registrer avvik ved en leveranse?

Hvordan registrer avvik ved en leveranse?

Registrering av avvik, avvik på aldersbegrensede varer, avvik på energidrikker

N
Skrevet av Nora Rieber-Mohn
Oppdatert for over et år siden

Registrere avvik på ordre

Hvis du oppdaget et avvik, kan du registrere det ved å trykke på "Registrer et avvik".

Hvordan registrere avvik på aldersbegrensede varer?

For å registrere avvik på alkohol må du velge alternativet Delvis og deretter Varer som inneholder alkohol ble ikke levert.

Hvis du allerede er på skjermbildet for leveringsbegrensning/avvik, kan du bare klikke <-- Tilbake fra øverste venstre hjørne for å gå tilbake til forrige skjermbilde hvor du kan registrere et avvik.

Liste over avvikene

Først registrerer du om varene ble levert - du kan velge alternativ:

  • "Alle" hvis alle varer ble levert, men du fortsatt ser et behov for å registrere avvik, for eksempel når:

    • QR-koden er skadet

    • Du avtalte med kunden å plassere varer utenfor og kunden har bekreftet med SMS

    • Du leverte bestillinger tidligere med kundens samtykke

    • Kundens signatur er ikke mulig å hente

    • Andre årsaker som kan beskrives i tekstfeltet

  • "Delvis" hvis bare noen av varene ble levert, for eksempel når:

    • Bestillingene er levert, men noen varer manglet

    • Du kunne ikke levere varer som inneholdt alkohol

    • Kunden har nektet å akseptere noen varer

    • Andre årsaker som kan beskrives i tekstfeltet

  • "Ingen" hvis

    • Kunden ba om at leveringen skulle endres

    • Det var ikke mulig å levere varer

    • Varene ble skadet

    • Andre årsaker som kan beskrives i tekstfeltet

Svarte dette på spørsmålet?