Skip to main content

Avvik «Annet»

B
Written by Bror Roger Mathisen
Updated over 6 years ago

Benyttes hvis standard avvikt tekst i ZoopIt Courier App ikke er dekkende nok, eller at informasjon om situasjon eller hendelse vil være nyttig for andre aktører i verdikjeden. Når man skal registrere «avvik annet» kommer det opp et felt hvor sjåføren kan skrive inn en kommentar. Kommentaren vil da legge seg i leverings loggen til kunden. Ved alle avviksregistreringer vil det måtte signeres av enten kunden eller sjåføren. 

Eksempler på kommentarer: «Ankomst QR-kode lar seg ikke avlese», «Dårlig dekning på hentested», «vanskelig å finne frem til kundens adresse – kommentar til sjåfør bør legges inn».  «Kunden er bevegelseshemmet så varene ble båret inn på kjøkkenet». 

Hvilke rolle har du, og hva forventes det at du gjør? 

Her kan du se hva du i din rolle kan gjøre, og samtidig få en helhetsforståelse ved å se hvilke ansvar og rolle andre i verdikjeden kan ha.

Sjåfør

Alltid varsle kjøreleder om hendelser som vil kunne trenge oppfølging eller oppmerksomhet. Avviket blir registret i logg og kan derfor også hentes opp i etterkant.                 

  • Sjåfør registrerer kommentar i ZoopIt Courier App under avvik "Annet".

Husk dette er bare en kommentar som registreres i leverings loggen. 

Signering ikke mulig:

I ZoopIt Courier App’n er det ved signering at henting eller levering endelig blir registrert. Hvis avviket f.eks handler om at kunden ikke er hjemme, vil sjåføren måtte registrere avviket og «signere ut» leveransen. Dette gjør sjåføren ved å skrive inn sin sjåfør ID og et kryss over signaturfeltet. Samme prosedyre ved hentested. 

Kjøreleder

Har mottatt systemvarsel i ZoopIt Dashboard og push-melding om hendelsen.

Kjøreleder følger opp sjåfør.

  • Holder kontakten med kundeservice.

Hentested, (butikk, lager)

Blir kontaktet av kundeservice.

  • Utfører nødvendige tiltak.

Kundeservice

Får systemvarsel, push-melding og epost om avviket, og kan også i etterkant hente frem hendelsen i logg

Ved behov

  • Kontakter kunde/butikk/kjøreleder og finner løsning hvis nødvendig.

Did this answer your question?