Skip to main content

Manglende informasjon

Mangler i adresse opplysninger eller annet navn på ringeklokke / dørklokke.

B
Written by Bror Roger Mathisen
Updated over 6 years ago

Mangler i adresse opplysninger eller annet navn på ringeklokke / dørklokke,  — gi sjåføren informasjon som gjør det lettere å finne frem — bruk «kommentar til sjåføren».

Av og til kan sjåføren/budet ha problemer med å finne frem til kunden. Selv om adressen er riktig, så kan navnet på «ringeklokken/dørklokken» være et annet enn i bestillingen. I boliger med flere leiligheter og hvor navn er erstattet med leilighets nr., kan også bli en utfordring for sjåføren/budet. 

Likeledes kan det være andre opplysninger som hjelper sjåføren å finne frem, som f.eks. «bruk inngangen på baksiden av huset» eller «leveres til hybel i underetasje, - trapp ned på venstre side» 

Hvilke rolle har du, og hva forventes det at du gjør? 

Her kan du se hva du i din rolle kan gjøre, og samtidig få en helhetsforståelse ved å se hvilke ansvar og rolle andre i verdikjeden kan ha. 

Sjåfør

Er sjåfør på adressen:

  • Kontakte kunden (kundens tlf.nr. ligger i ZoopIt Courier App og sjåføren trykker på tlf. nr for oppringing)

  • Svarer ikke kunden og levering blir umulig - varsles kjøreleder.

  • Sjåføren legger inn avvik i ZoopIt Courier App.

  • Varene returneres til butikk/lager som siste stopp på ruten. 

Er sjåfør på vei til adressen:

  • ZoopIt Courier App blir automatisk oppdatert (ca 5. min) for sjåføren etter at kundeservice eller kjøreleder har korrigert adressen, eller lagt inn «kommentar til sjåføren».

Kjøreleder

Varsles av kundeservice eller varsler kundeservice om feil i adresse opplysningene.

  • Varsler sjåfør eller informerer om stedsopplysninger dersom sjåføren allerede er ved eller på vei til leveringsstedet, 

Hentested, (butikk, lager)

Varsles av kundeservice hvis retur av varer og eventuelt ny utkjøring. Kassene merkes på nytt hvis mulig.

Kundeservice

Korrigeringer adresseinformasjon i ZoopIt Dashboard, eller legger til kommentar for sjåfør ved levering. 

(Kunden kan også oppdatere sin profil i nettbutikken)

  • Kontakter kunden hvis feil adresse, eller manglende opplysninger medfører forsinkelse eller at nytt leveringsvindu bør avtales.

  • Legger inn nytt leveringsvindu i Zoopit Dashboard hvis ønskelig.

NB! Husk å be kunden oppdatere sin profil i nettbutikken dersom det er en varig endring.

Did this answer your question?