Når kunden ikke er hjemme og det ikke er mulig å få tak i kunden pr tlf., - så får man ikke avklart med kunden om varene skal settes utenfor. Da må alle varene returneres til hentested/butikken.
Hvilke rolle har du, og hva forventes det at du gjør?
Her kan du se hva du i din rolle kan gjøre, og samtidig få en helhetsforståelse ved å se hvilke ansvar og rolle andre i verdikjeden kan ha.
Sjåfør
Kontakter kunde pr. telefon. Dersom kunde ikke svarer, må varer returneres hentested.
Varsler kjøreleder.
Avvik registreres i app.
Sjåfør skriver inn ID og signerer med et kryss (x)
Kjøreleder
Kjøreleder mottar systemvarsel og push-melding om at avviket og at varene returneres til butikk.
Varsler kundeservice hvis nødvendig.
Hentested, (butikk, lager)
Mottar info fra kundeservice
Påser at varene kommer i retur fra sjåfør.
Sjekker varene ifht kjølekjede og varekvalitet, setter varer tilbake på lager for utlevering i butikk eller senere levering.
Kundeservice
Kjøreleder mottar systemvarsel og push-melding om at avviket og at varene returneres til butikk.
Varsler kjøreleder hvis nødvendig.
Kontakte kunde for å varsle at varer ikke kunne leveres.
Varsle hentested om varer i retur.
Avtale med kunde henting i butikk eller nytt leveringsvindu.
Opprette nytt leveringsvindu i Dashboard.