Skip to main content
All CollectionsEksempler på "Hva å gjøre når..."
Kunden ikke hjemme – varene returneres til hentested

Kunden ikke hjemme – varene returneres til hentested

B
Written by Bror Roger Mathisen
Updated over 6 years ago

Når kunden ikke er hjemme og det ikke er mulig å få tak i kunden pr tlf., - så får man ikke avklart med kunden om varene skal settes utenfor. Da må alle varene returneres til hentested/butikken.

Hvilke rolle har du, og hva forventes det at du gjør? 

Her kan du se hva du i din rolle kan gjøre, og samtidig få en helhetsforståelse ved å se hvilke ansvar og rolle andre i verdikjeden kan ha.

Sjåfør

Kontakter kunde pr. telefon. Dersom kunde ikke svarer, må varer returneres hentested.

  • Varsler kjøreleder.

  • Avvik registreres i app.

  • Sjåfør skriver inn ID og signerer med et kryss (x)

Kjøreleder

Kjøreleder mottar systemvarsel og push-melding om at avviket og at varene returneres til butikk.

Varsler kundeservice hvis nødvendig.

Hentested, (butikk, lager)

Mottar info fra kundeservice

  • Påser at varene kommer i retur fra sjåfør.

  • Sjekker varene ifht kjølekjede og varekvalitet, setter varer tilbake på lager for utlevering i butikk eller senere levering.

Kundeservice

Kjøreleder mottar systemvarsel og push-melding om at avviket og at varene returneres til butikk.

Varsler kjøreleder hvis nødvendig.

Kontakte kunde for å varsle at varer ikke kunne leveres.

  • Varsle hentested om varer i retur.

  • Avtale med kunde henting i butikk eller nytt leveringsvindu.

  • Opprette nytt leveringsvindu i Dashboard.

Did this answer your question?