Skip to main content
All CollectionsEksempler på "Hva å gjøre når..."
Kunden nekter å motta varene - returrett

Kunden nekter å motta varene - returrett

B
Written by Bror Roger Mathisen
Updated over 6 years ago

Det kan det hende at kunden nekter å motta varer (eller enkelte varer) når sjåføren ankommer med varene. Dette skjer heldigvis svært sjeldent. Uansett – kunden kan påberope seg returrett. Sjåføren returnerer varene til hentested/butikk, og kundeservice avklarer situasjonen med kunden. 

Hvilke rolle har du, og hva forventes det at du gjør? 

Her kan du se hva du i din rolle kan gjøre, og samtidig få en helhetsforståelse ved å se hvilke ansvar og rolle andre i verdikjeden kan ha.

Sjåfør

Be kunden høflig om å kontakte kundeservice.

Registrerer avvik i app.

  • Varsler kjøreleder hvis nødvendig

  • Returnerer varene til butikk

Kjøreleder

Kjøreleder får systemvarsel og push-melding om avviket og sjekker ut hendelsen med sjåfør. 

Kontakter kundeservice hvis nødvendig, og noterer hendelsen i logg.

Hentested, (butikk, lager)

Mottar info fra kundeservice

  • Påser at varene kommer i retur fra sjåfør.

  • Setter varer tilbake i butikk

NB! Husk å juster opp beholdning

Kundeservice

Får systemvarsel, push-melding og epost om avviket, og kan også i etterkant hente frem hendelsen i logg

Kontakter kunde for å avklare årsak til retur.

  • Godtgjør ordre i Pay-Ex.

Did this answer your question?