Det kan det hende at kunden nekter å motta varer (eller enkelte varer) når sjåføren ankommer med varene. Dette skjer heldigvis svært sjeldent. Uansett – kunden kan påberope seg returrett. Sjåføren returnerer varene til hentested/butikk, og kundeservice avklarer situasjonen med kunden.
Hvilke rolle har du, og hva forventes det at du gjør?
Her kan du se hva du i din rolle kan gjøre, og samtidig få en helhetsforståelse ved å se hvilke ansvar og rolle andre i verdikjeden kan ha.
Sjåfør
Be kunden høflig om å kontakte kundeservice.
Registrerer avvik i app.
Varsler kjøreleder hvis nødvendig
Returnerer varene til butikk
Kjøreleder
Kjøreleder får systemvarsel og push-melding om avviket og sjekker ut hendelsen med sjåfør.
Kontakter kundeservice hvis nødvendig, og noterer hendelsen i logg.
Hentested, (butikk, lager)
Mottar info fra kundeservice
Påser at varene kommer i retur fra sjåfør.
Setter varer tilbake i butikk
NB! Husk å juster opp beholdning
Kundeservice
Får systemvarsel, push-melding og epost om avviket, og kan også i etterkant hente frem hendelsen i logg
Kontakter kunde for å avklare årsak til retur.
Godtgjør ordre i Pay-Ex.