Skip to main content
All CollectionsEksempler på "Hva å gjøre når..."
Kunden ønsker nytt leverings vindu

Kunden ønsker nytt leverings vindu

Kunden ønsker å endre leveringstid / leveringsvindu

B
Written by Bror Roger Mathisen
Updated over 6 years ago

Kunden har fått SMS om at varene er pakket og i tillegg sendes det en SMS når kunden er neste på ruten for levering. Det kan det hende at kunden blir forhindret fra å motta varer i tidsvinduet denne har bestilt, eller at det rett og slett ikke passer. 

Denne henvendelsen kan komme til; 

  • sjåføren, som kontakter kunden for levering, - altså har ringt på dørklokken og ingen svarer.

  • Kundesenteret blir kontaktet av kunden.

Hvilke rolle har du, og hva forventes det at du gjør? 

Her kan du se hva du i din rolle kan gjøre, og samtidig få en helhetsforståelse ved å se hvilke ansvar og rolle andre i verdikjeden kan ha. 

Sjåfør

Sjåfør varsler kjøreleder.

NB! Ved påbegynt oppdrag og i kontakt med kunde kan sjåfør avtale direkte m/ kunde hvis levering mulig på ruten innenfor tidsvinduet. 

  • Er ikke dette mulig skal varene returneres til butikk.

  • Høflig henvise kunden til kundeservice som avtaler videre fremdrift med kunden.

  • Registrere avvik i ZoopIt Courier App (kundesenter og kjøreleder varsles automatisk i ZoopIt dashboard eller push-melding).

  • Aksepterer nytt oppdrag i ZoopIt Courer App.

Kjøreleder

Varsles av kundeservice om avvik/endring i leveringsvindu, og gir eventuelt innspill dersom kapasitetsutfordringer.

  • Legger til sjåfør på nytt oppdrag og følger opp sjåføren.

  • Ny levering legges til en allerede eksisterende rute eller ny rute opprettes.

Hentested, (butikk, lager)

Kontaktes ved behov og mottar varsel fra kundeservice om endring av hentevindu/rute

  • Motta retur og eventuelt klargjøring for ny levering

Kundesenter

Kunde kontakter kundeservice med ønske om endring av leveringsvindu.

  • Kan kunden selv gjøre endringer i bestillingen kan kundeservice være høflig pågående og informere kunden om muligheter denne har i nettbutikken. 

  • Kundeservice avklarer ønsket leveringstidspunkt med kunde. 

  • Kundeservice må ta hensyn til klargjøringstid i butikk/hentested og inngåtte avtaler med transportøren når det avtales nytt leveringsvindu med kunde. 

  • Legger inn nytt leveringsvindu i ZoopIt Dashboard 

  • Kontakter butikk/hentested og Kjøreleder og informerer om endring av leveringsvindu

  • Varsler butikk/lager og kjøreleder dersom leveransen er låst og ny levering er mindre enn 4 timer frem i tid.

Did this answer your question?