Skip to main content

Vare ødelagt ved levering

Varene ødelagt ved levering

B
Written by Bror Roger Mathisen
Updated over 5 years ago

Husk; Dette er bare et eksempel på hvordan ting kan gjøres. Retailer eller transportøren har gjerne avtalt egne prosedyrer og rutiner som skal følges. Sjekk alltid ut dette først.

Situasjon

Varer kan bli ødelagt ved pakking eller hvis sjåføren har hatt en brå oppbremsing, kjørt i en hump eller hatt en unna manøver i trafikken. 

Hvilke rolle har du, og hva forventes det at du gjør?

Her kan du se hva du i din rolle kan gjøre, og samtidig få en helhetsforståelse ved å se hvilke ansvar og rolle andre i verdikjeden kan ha.

Sjåfør

Dersom sjåføren har hatt en hendelse under frakt som kan ha forringet eller ødelagt skjøre varer, er det vanlig høflighet å informere kunden om dette og be om at kunden sjekker varene nøye når denne pakker ut. 

Sjåføren skal høflig henvise kunden til å ta kontakt med kundeservice, hvis denne oppdager at noen varer ødelagt.

  • Varsler kjøreleder om hendelsen

  • Registrerer avvik i app.

Kjøreleder

Kjøreleder mottar systemvarsel og push-melding, og hendelsen er blitt registrert i logg 

Kjøreleder følger opp sjåfør. 

  • Sjekker ut om rutinene fulgt, og tar ny opplæring med sjåfør hvis nødvendig.

Hentested, (butikk, lager)

Blir kontaktet av kundeservice ved behov.

  • Nye varer pakkes og settes klart til henting i butikk/lager, eller beskjed om nytt leveringsvindu

Kundeservice

Mottar henvendelse fra kjøreleder eller systemvarsel, push-melding og epost fra ZoopIt Dashboard.

Blir kontaktet av kunde, sjekker kundens bestilling i systemene.

  • Krediterer kjøp  

  • Kontakter butikk/lager for å be de pakke ny vare.

  • Oppretter ny ordre i ZoopIt Dashbord (ved hjemlevering)

  • Ingen ordre i Dashboard (kunden heter selv – click and collect).

    NB! Hentebutikk må være samme butikk som plukker til hentepunktet

  • Varsler butikk/lager/hentested om endring.

Did this answer your question?