Husk; Dette er bare et eksempel på hvordan ting kan gjøres. Retailer eller transportøren har gjerne avtalt egne prosedyrer og rutiner som skal følges. Sjekk alltid ut dette først.
Det er ulike grunner til at varene ikke er blitt klargjort ved henting. Ved høytider, utfartsdager eller som følge av markedskampanjer (rabatter eller Black Friday) kan man oppleve en ordreinngang og trafikk som er høyere enn en normaldag.
Det er derfor viktig at man informerer om dette slik at de ulike aktørene i verdikjeden «setter på» nok ressurser til å få unna alle leveringene. Hvis varene ikke er klare når sjåføren/budet kommer for å hente er det stor sannsynlighet for forsinkelser. Dette kan få følger for neste tidsvindu som også kan bli forsinket.
Hvilke rolle har du, og hva forventes det at du gjør?
Her kan du se hva du i din rolle kan gjøre, og samtidig få en helhetsforståelse ved å se hvilke ansvar og rolle andre i verdikjeden kan ha.
Sjåfør
Varsler utleveringsansvarlig i Butikk.
Varsler Kjøreleder.
Registrerer avvik i Zoopit Courier App.
Kjøreleder
Varsler butikk/hentested drift om avviket
Varsler kundeservice dersom avvik fører til forsinkelser
Hentested, (butikk, lager)
Finner frem varer til sjåfør ASAP.
Kundeservice
Ved behov
Varsler (personlig eller med automatisk-sms) kunde dersom avviket forårsaker forsinkelse
Eventuelt avtale og endre leveringsvindu etter kundens ønske i ZoopIt Dashboard
Sjekke ut med kjøreleder om endring av leveringsvindu er gjennomførbart