Hvilke rolle har du, og hva forventes det at du gjør?
Husk; Dette er bare et eksempel på hvordan ting kan gjøres. Retailer eller transportøren har gjerne avtalt egne prosedyrer og rutiner som skal følges. Sjekk alltid ut dette først.
I dette eksempelet kan du se hva du i din rolle kan gjøre, og samtidig få en helhetsforståelse ved å se hvilke ansvar og rolle andre i verdikjeden kan ha.
Sjåfør
Er sjåfør på adressen:
Kontakte kunden (kundens tlf.nr. ligger i ZoopIt Courier App og sjåføren trykker på tlf. nr for oppringing).
Svarer ikke kunden og levering blir umulig - varsles kjøreleder.
Sjåføren legger inn avvik i ZoopIt Courier App.
Varene returneres til butikk/lager som siste stopp på ruten.
Er sjåfør på vei til adressen:
ZoopIt Courier App blir automatisk oppdatert for sjåføren etter at kundeservice eller kjøreleder har korrigert adressen.
Kjøreleder
Varsles av kundeservice eller varsler kundeservice om feil adresse.
Varsler sjåfør dersom denne allerede er ved leveringsstedet.
Hentested, (butikk, lager)
Varsles av kundeservice og kassene merkes på nytt hvis mulig.
Kundeservice
Sjekker rett adresse og gjør korrigeringer i ZoopIt Dashboard for gjeldende levering.
For permanent endring må korrigeringen gjøres i retailers kundebasen eller av kunden selv i f.eks. "min side" hos nettbutikken.
Kontakter kunden hvis feil adresse medfører forsinkelse eller at nytt leveringsvindu bør avtales.
Legger inn nytt leveringsvindu i Zoopit Courier App.
NB! Husk å be kunde legge dette inn i sin profil i nettbutikken dersom det er en varig endring.