Skip to main content

Feil eller manglende adresse

B
Written by Bror Roger Mathisen
Updated over 5 years ago

Hvilke rolle har du, og hva forventes det at du gjør? 

Husk; Dette er bare et eksempel på hvordan ting kan gjøres. Retailer eller transportøren har gjerne avtalt egne prosedyrer og rutiner som skal følges. Sjekk alltid ut dette først.

I dette eksempelet kan du se hva du i din rolle kan gjøre, og samtidig få en helhetsforståelse ved å se hvilke ansvar og rolle andre i verdikjeden kan ha.

Sjåfør

Er sjåfør på adressen:

  • Kontakte kunden (kundens tlf.nr. ligger i ZoopIt Courier App og sjåføren trykker på tlf. nr for oppringing).

  • Svarer ikke kunden og levering blir umulig - varsles kjøreleder.

  • Sjåføren legger inn avvik i ZoopIt Courier App.

  • Varene returneres til butikk/lager som siste stopp på ruten. 

Er sjåfør på vei til adressen:

  • ZoopIt Courier App blir automatisk oppdatert for sjåføren etter at kundeservice eller kjøreleder har korrigert adressen.

Kjøreleder

Varsles av kundeservice eller varsler kundeservice om feil adresse.

  • Varsler sjåfør dersom denne allerede er ved leveringsstedet.

Hentested, (butikk, lager)

Varsles av kundeservice og kassene merkes på nytt hvis mulig.

Kundeservice

Sjekker rett adresse og gjør korrigeringer i ZoopIt Dashboard for gjeldende levering. 

For permanent endring må korrigeringen gjøres i retailers kundebasen eller av kunden selv i f.eks. "min side" hos nettbutikken.

  • Kontakter kunden hvis feil adresse medfører forsinkelse eller at nytt leveringsvindu bør avtales.

  • Legger inn nytt leveringsvindu i Zoopit Courier App.

NB! Husk å be kunde legge dette inn i sin profil i nettbutikken dersom det er en varig endring.

Did this answer your question?